Monday, August 28, 2006

Ruda hudebník

V roce 1985 už sice skupina Verumka neexistovala, ale my jsme si přeci ve třídě a hlavně na výletech často zahráli na Portu. V suplovaných hodinách a často i místo výtvarky či dokonce matiky jsme nacvičovali různé trampské písničky a protestsongy, které jsme pak nejradši zpívali ve vlaku a ve školách v přírodě. Dodnes vidím tabuli popsanou textem Staré kobyly nebo Kulatejch obdelníků. Ruda psal zásadně tiskací minuskulí, kterou jsem nejen já převzal a dodnes ji, samozřejmě ne s takovou kaligrafickou bravurou, používám - ve školáckých letech jsem měl kvůli ní vždy problémy s češtinářkami, které vyžadovaly, abychom psali vázaně.

S Jarkem Nohavicou

Všichni ve třídě máme zpěvníky, ale dneska už nemáme nikoho, kdo by nás doprovodil na kytaru. Naposledy jsme si s Rudou zazpívali v zimě 2002 v Perštejně.


Představte si žáky osmé třídy, jak v suplované občanské nauce z plna hrdla zpívají doprovázeni na kytaru svým třídním učitelem:

Kulatý obdelníky kulatý obdelníky fialový les a žlutá voda.
Pojď se mnou ty moje poupě
já ukážu ti opiový doupě
tam v těžkým dýmu vomamnejch jedů
uvidíš fialový les a žlutou vodu.

Kulatý obdelníky kulatý obdelníky fialový les a žlutá voda.
Ležím si na břiše na zádech bednu kytu
v kapse hrst hašiše žiju si v blahobytu
dva kufry algeny dostal jsem za chatu
a potom za auťák LSD lopatu.

Kulatý obdelníky kulatý obdelníky fialový les a žlutá voda.
Fermetrák posvačím čichnu si čikuli
mám z toho čistidla frňák jak bambuli
konečně v komátu rysy mi přituhly
sako a kravatu dají mi do truhly.
Kulatý obdelníky kulatý obdelníky fialový les a žlutá voda.

...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home